Startersbegeleiding

Om een eigen zaak op te richten zijn de ideeën, het concept, de ambitie,… van de persoon die een zelfstandige zaak wil starten maar een onderdeel van de opstart. De opstart van een onderneming is een belangrijke fase in het leven waarbij men in het begin tal van belangrijke keuzes dient te maken en waarbij een goede voorbereiding en begeleiding van groot belang is.

Het dienstenpakket van Optimus Accountancy bestaat uit een volledige begeleiding en adviesverlening om de opstart van een onderneming vloeiend en vlekkeloos te laten verlopen zodat u niet voor verrassingen zal komen te staan en u zich volledig kan concentreren op de kern van uw activiteit.

Wij zorgen voor:

Voorafgaand advies opstart

  • Analyse financiële haalbaarheid
  • Hoofdberoep of bijberoep?
  • Vennootschap of eenmanszaak?
  • Sociaal statuut zelfstandige en gevolgen?

Begeleiding opstart

  • Opmaak financieel plan
  • Nazicht welke subsidies in aanmerking kunnen komen
  • Kredietaanvraag financiële instellingen
  • Contact notaris en nazicht statuten

Formaliteiten opstart

  • Inschrijving KBO
  • Identificatie BTW
  • Aansluiting sociaal verzekeringsfonds
  • Aansluiting sociaal secretariaat in geval van personeel
  • Optimus Accountancy bvba
  • Sint-Janstraat 185, 8700 Tielt
BTW BE 0630.756.752
Lidnr IAB 224959 3 N 15
Email info@optimus-accountancy.be
Tel 051 40 17 82
Fax 051 79 00 23
GSM Karen 0478 43 95 42
GSM Dieter 0474 55 30 83